"Paradisul pierdut"...

Scriu cu o oarecare intarziere, pur si simplu a trecut un an de la ultima mea evadare exotica, dar amintirile si impresiile sunt vii si neacoperite de un strat de uitare. Un "paradis pierdut", nu cel al lui John Milton, unul foarte real si usor de atins, doar daca vrei sa ajungi si sa-l descoperi in Caraibe.
Ernest Hemingway era indragostit de Cuba, de peisajele exotice si mai ales de..bauturile locale, cu predilectie romul si ginul. Motivul care ma determina sa-mi reimprospatez memoria este unul simplu, ma pregatesc de o noua escapada, la fel de interesanta, dar nu divulg acum destinatia.
Republica Dominicana ramane insa pentru mine un reper in alegerea excursiilor, starile de beatitudine si confort sunt greu de egalat, iar locurile frumoase sunt multe si trebuie sa te lasi mereu provocat! Am plecat in exotica destinatie, Republica Dominicana, cu dorinta de a evada din cotidianul plin de stres, de a scapa macar o saptamana de viata gri si lipsita de echilibru din Bucuresti...
Am reusit! Este destul sa te urci in primul avion, te bucuri imediat de liniste si armonie, toate sunt lasate undeva in spate si nu te mai deranjeaza nimic.Zborul are escala la Madrid si este recomandat sa petreci o noapte acolo, este mai putin obositor si nu risti sa pierzi urmatorul avion.Eu am profitat din plin si am vizitat centrul Madridului plin de edificii impozante, am savurat din atmosfera plina de viata si cosmopolita a capitalei "Hispaniei".
Ma rezum doar la cateva impresii, ele nu vreau sa se suprapuna cu cele din taramul paradisiac. Am aterizat pe aeroportul din Punta Cana, dupa un zbor de aproape 10 ore si am fost primiti cu ghirlande si bauturi exotice,.. a fost sublim! Drumul pana la hotel a fost o feerie, nu stiai in ce parte sa-ti mai intorci capul, toate erau privelisti coborate din paradis sau poate ca acolo se afla din totdeauna.
"Natura Park", asa cum se numeste hotelul la care am stat, isi merita pe deplin numele si valoarea. Este o combinatie intre plaje paradisiace, confort extraordinar si viata boema (fara griji), toate intr-o atmosfera cosmopolita si vesela. Te simti ca un multimilionar american, totul iti este pus la dispozitie, ai parte de trairi incredibile alaturi de turisti civilizati si plini de viata.
Am beneficiat de all-inclusive care este recomandat si "face banii",iar varietatea gastronomica, bauturile exotice preparate in diversele baruri, restaurante cochete in toate colturile resort-ului, lacul cu superbe pasari, inclusive flamingo, pauni si broaste testoase, intregesc atmosfera si creeaza un habitat plin de viata si armonie, un colt de rai al frumoasei planete! M-am imprietenit imediat cu canadieni, americani, cu cativa rusi si personalul resort-ului care sunt foarte veseli si serviabili.
Plaja este uimitoare, nisipul alb contrasteaza cu apa turcoaz, limpede si plina de pestisori cu o multitudine de culori, care vin voiosi sa-ti tina companie cand intri in mare, cocotierii stau aplecati peste plaje, sa te bucure atat de maretia lor, cat si de putina umbra racoroasa si bine-meritata in anumite momente? este mirific! Un hamac intre doi palmieri unde sa trandavesti cateva ore, cu crabi care se plimba pe sub tine, este tot ce mai lipseste ca sa te extazieze si sa te faca fericit!
In acest decor am inteles cat de frumoasa este viata si am realizat cat de putin ne bucuram de asemenea momente in existenta noastra! M-am rupt cu multa greutate din acest peisaj sublim pentru a face cateva excursii, dar nu mi-a parut rau dupa aceea. Am vizitat insula Saona, un loc din care nu mai vrei sa pleci, unde civilizatia nu a ajuns si frumusetea locului si-a pastrat naturaletea si salbaticia..la intoarcere, catamaranul a facut o oprire in mijlocul marii, unde aveau o zona de protectie cu plase si puteai sa te "pupi" cu rechinii. Rechinii n-au fost rai, ne-au dat tarcoale si ne-au lasat sa ne bucuram de corali si stele de mare.
A propos, nu ai voie sa iei nimic, fara suvenir-uri, legea este foarte stricta si nu merita sa-ti risti vacanta! Steaua de mare puteai s-o scoti din apa doar 20 sec, apoi trebuia pusa in acelasi loc. Pe catamaran a fost o atmosfera disco, bauturi la discretie si mult dans.
Ce viata!! M-am reintors la Natura Park, cu o oarecare tristete, stiam ca Saona va ramane o insula misterioasa si n-am s-o revad curand..Asa am petrecut o saptamana de vis, am revenit din pacate in Romania si fara sa vreau am simtit un gol in suflet, care nu se poate umple decat cu o noua aventura. "Paradisul pierdut", imi place sa cred ca este doar stare pe care putem s-o depasim si ne putem mobiliza cand vrem sa-l redescoperim si sa ne petrecem clipe de neuitat?

Lucian Ciuchita

959 vizualizari

Poti vota aceste impresii de vacanta