Stiai ca...? Turcia

Stiati ca? Norvegia este cunoscuta si sub denumirea de "Tara fiordurilor" sau "Tara soarelui de la miezul noptii".
Stiati ca? Aurel Vlaicu (n. 19 noiembrie 1882, Binținți, lângă Orăștie, județul Hunedoara - d. 13 septembrie 1913, Bănești, lângă Câmpina) a fost un inginer român, inventator și pionier al aviației române și mondiale. În cinstea lui, comuna Binținți se numește astăzi Aurel Vlaicu. În 1908 se întoarce la Binținți unde construiește un planor cu care efectuează un număr de zboruri în 1909. În toamna anului 1909 se mută în București și începe construcția primului său avion, Vlaicu I, la Arsenalul Armatei. Avionul zboară fără modificări (lucru unic pentru începuturile aviației mondiale) la 17 iunie 1910. Era primul avion conceput, realizat si pilotat in Romania. Zborul a avut loc pe dealul Cotrocenilor, in Bucuresti. Era primul avion realizat de un roman pe teritoriul Romaniei. Avionul a zburat doar 50 m, la o inaltime de 3-4 m, insa entuziasmul lui A. Vlaicu a fost evident, acesta afirmand "Nici Alpii nu mi-i inchipuiam mai inalti la inaltimea la care ma ridicasem eu. Fiindca patru metri erau pentru mine un record care imi consacra masina. Zburasem si aceasta era principalul" În anul 1911 construiește un al doilea avion, Vlaicu II, cu care în 1912 a câștigat cinci premii memorabile (1 premiu I si 4 premii II) la mitingul aerian de la Aspern, Austria. Concursul a reunit între 23 și 30 iunie 1912, 40 piloți din 7 țări, dintre care 17 din Austro-Ungaria, 7 germani, 12 francezi printre care și Roland Garros, cel mai renumit pilot al vremii, un rus, un belgian, un persan și românul Vlaicu. În cel mai cunoscut ziar vienez, Neue Freie Presse, se găseau următoarele rânduri despre zborurile lui Vlaicu: „Minunate și curajoase zboruri a executat românul Aurel Vlaicu, pe un aeroplan original, construit chiar de zburător, cu două elici, între care șade aviatorul. De câte ori se răsucea (vira) mașina aceasta în loc, de părea că vine peste cap, lumea răsplătea pe român cu ovații furtunoase, aclamându-l cu entuziasm de neînchipuit.”
Stiati ca? Jocul de carti a fost inventat de chinezi in 1120?
Stiati ca? Picioarele de broasca sunt considerate o delicatesa in Franta?
Stiati ca? Lesotho poarta supranumele de "Regatul cerului".
Ghiduri turistice
Evenimente
foto
..
Stiai ca?
Norvegia este cunoscuta si sub denumirea de "Tara fiordurilor" sau "Tara soarelui de la miezul noptii". Aurel Vlaicu (n. 19 noiembrie 1882, Binținți, lângă Orăștie, județul Hunedoara - d. 13 septembrie 1913, Bănești, lângă Câmpina) a fost un inginer român, inventator și pionier al aviației române și mondiale. În cinstea lui, comuna Binținți se numește astăzi Aurel Vlaicu. În 1908 se întoarce la Binținți unde construiește un planor cu care efectuează un număr de zboruri în 1909. În toamna anului 1909 se mută în București și începe construcția primului său avion, Vlaicu I, la Arsenalul Armatei. Avionul zboară fără modificări (lucru unic pentru începuturile aviației mondiale) la 17 iunie 1910. Era primul avion conceput, realizat si pilotat in Romania. Zborul a avut loc pe dealul Cotrocenilor, in Bucuresti. Era primul avion realizat de un roman pe teritoriul Romaniei. Avionul a zburat doar 50 m, la o inaltime de 3-4 m, insa entuziasmul lui A. Vlaicu a fost evident, acesta afirmand "Nici Alpii nu mi-i inchipuiam mai inalti la inaltimea la care ma ridicasem eu. Fiindca patru metri erau pentru mine un record care imi consacra masina. Zburasem si aceasta era principalul" În anul 1911 construiește un al doilea avion, Vlaicu II, cu care în 1912 a câștigat cinci premii memorabile (1 premiu I si 4 premii II) la mitingul aerian de la Aspern, Austria. Concursul a reunit între 23 și 30 iunie 1912, 40 piloți din 7 țări, dintre care 17 din Austro-Ungaria, 7 germani, 12 francezi printre care și Roland Garros, cel mai renumit pilot al vremii, un rus, un belgian, un persan și românul Vlaicu. În cel mai cunoscut ziar vienez, Neue Freie Presse, se găseau următoarele rânduri despre zborurile lui Vlaicu: „Minunate și curajoase zboruri a executat românul Aurel Vlaicu, pe un aeroplan original, construit chiar de zburător, cu două elici, între care șade aviatorul. De câte ori se răsucea (vira) mașina aceasta în loc, de părea că vine peste cap, lumea răsplătea pe român cu ovații furtunoase, aclamându-l cu entuziasm de neînchipuit.” Jocul de carti a fost inventat de chinezi in 1120? Picioarele de broasca sunt considerate o delicatesa in Franta? Lesotho poarta supranumele de "Regatul cerului".
Dictionar turistic
7 recomandari


Turcia

Autor: Adriana Amir
Data: 16.06.2009

Turcia

Fiind primul oras cu iz oriental pe care l-am vizitat am ramas placut surprinsa de armonia dintre nou si vechi, istorie si modernitate, moschei si biserici, mici dughene si malluri.
Locuind intr-un hotel din zona Taksim am avut ocazia sa zabovesc mai mult prin centrul orasului facand un adevarat slalom intre aleile moderne cu magazine elegante si stradutele inguste, intortocheate aparent uitate de lume insa cu cafenele foarte primitoare,unde poti sa stai la taifas ore in sir fara sa iti dai seama cum zboara timpul.
De fapt,timpul ramane o problema majora in Istanbul deoarece sunt atatea locuri de vizitat si atatea de facut incat e nevoie de un plan bine pus la punct.
Eu neavand un asemenea plan nu am reusit sa ma bucur pe deplin de toate posibilitatile oferite.
Am reusit sa vizitez Moscheea Albastra ,Palatul sultanilor,biserica Aya Sofia,Basilica Cysterna.
Tot acolo mi-a fost dat si sa petrec primul revelion pe strada.A fost foarte frumos mai ales ca nu era exagerat de frig .
O amintire placuta a fost si trecerea pentru prima data pe continental asiatic cu feribotul - o priveliste de neuitat si o amintire friguroasa datorita vantului rece.La coborare,langa port ,am servit cel mai bun peste prajit din viata mea.
La restaurante, chelnerii sunt de nota 10, mancarea la fel, gustoasa si variata ,de salate nu mai vorbesc! O minunatie! Dulciurile lor nu prea mi-au placut, insa multa lume le apreciaza.
In ceea ce priveste cumparaturile, e un paradis pentru toate gusturile si buzunarele.
Cel mai mult mi-a placut Marele Bazar,nu numai datorita ofertei nelimitate ci si bunavointei ofertantilor cu care se cade usor la invoiala in ceea ce priveste pretul.
Una din placerile ratate a fost un masaj in traditionalul stil turcesc (hamam), insa sper sa beneficiez de ea la o viitoare vizita.



1319
Ghiduri turistice
foto Nisipurile De Aur, Bulgaria
foto Paralia Katerini, Grecia
foto Balcik, Bulgaria
foto Mallorca, Spania
foto Insula Thassos, Grecia
foto Halkidiki Kassandra, Grecia
Vezi toate ghidurile
Evenimente
foto
..
Vezi toate evenimentele
Stiai ca?
Norvegia este cunoscuta si sub denumirea de "Tara fiordurilor" sau "Tara soarelui de la miezul noptii". Aurel Vlaicu (n. 19 noiembrie 1882, Binținți, lângă Orăștie, județul Hunedoara - d. 13 septembrie 1913, Bănești, lângă Câmpina) a fost un inginer român, inventator și pionier al aviației române și mondiale. În cinstea lui, comuna Binținți se numește astăzi Aurel Vlaicu. În 1908 se întoarce la Binținți unde construiește un planor cu care efectuează un număr de zboruri în 1909. În toamna anului 1909 se mută în București și începe construcția primului său avion, Vlaicu I, la Arsenalul Armatei. Avionul zboară fără modificări (lucru unic pentru începuturile aviației mondiale) la 17 iunie 1910. Era primul avion conceput, realizat si pilotat in Romania. Zborul a avut loc pe dealul Cotrocenilor, in Bucuresti. Era primul avion realizat de un roman pe teritoriul Romaniei. Avionul a zburat doar 50 m, la o inaltime de 3-4 m, insa entuziasmul lui A. Vlaicu a fost evident, acesta afirmand "Nici Alpii nu mi-i inchipuiam mai inalti la inaltimea la care ma ridicasem eu. Fiindca patru metri erau pentru mine un record care imi consacra masina. Zburasem si aceasta era principalul" În anul 1911 construiește un al doilea avion, Vlaicu II, cu care în 1912 a câștigat cinci premii memorabile (1 premiu I si 4 premii II) la mitingul aerian de la Aspern, Austria. Concursul a reunit între 23 și 30 iunie 1912, 40 piloți din 7 țări, dintre care 17 din Austro-Ungaria, 7 germani, 12 francezi printre care și Roland Garros, cel mai renumit pilot al vremii, un rus, un belgian, un persan și românul Vlaicu. În cel mai cunoscut ziar vienez, Neue Freie Presse, se găseau următoarele rânduri despre zborurile lui Vlaicu: „Minunate și curajoase zboruri a executat românul Aurel Vlaicu, pe un aeroplan original, construit chiar de zburător, cu două elici, între care șade aviatorul. De câte ori se răsucea (vira) mașina aceasta în loc, de părea că vine peste cap, lumea răsplătea pe român cu ovații furtunoase, aclamându-l cu entuziasm de neînchipuit.” Jocul de carti a fost inventat de chinezi in 1120? Picioarele de broasca sunt considerate o delicatesa in Franta? Lesotho poarta supranumele de "Regatul cerului".
Vezi toate curiozitatile
Dictionar turistic
Vezi toate definitiile
7 recomandari




Fatal error: Smarty error: [in /var/www/html/infoturism/design/_smarty//inc/idv-footer.tpl line 56]: syntax error: unrecognized tag: include:design/_smarty/inc/analytics/traficRo.tpl (Smarty_Compiler.class.php, line 439) in /var/www/html/infoturism/vendor/info/general/library/smarty/Smarty.class.php on line 1095