4 aspecte-cheie pe care trebuie sa le stii despre Generatia Z – cum atragi tinerii talentati in compania ta

Infoturism.ro > TurisMALL > Atractii turistice >
Cont turist Cont agentie Cont hotel
TurisMALL
powered by

4 aspecte-cheie pe care trebuie sa le stii despre Generatia Z – cum atragi tinerii talentati in compania ta


Până în 2050, Generația Z va reprezenta o treime din forța de muncă a României, conform unui studiu realizat și publicat de McKinsey. Așadar, ca antreprenor, pentru a-ți construi un business sustenabil, un lucru este cert: ai nevoie de angajați din Generația Z. Dar… cum îi atragi?

Descoperă în cele ce urmează 4 aspecte-cheie ale Generației Z, pe care să le ai în vedere.

1. Este orientată spre flexibilitatea programului și a modului de lucru
Generația Z a crescut într-o eră digitală, caracterizată de schimbări rapide, motiv pentru care a dezvoltat o abilitate remarcabilă de a se adapta la un mediu dinamic. Această adaptabilitate se reflectă în preferințele legate de locul de muncă. De aceea, apreciază posibilitatea de a-și gestiona propriul program de lucru, accesul la tehnologie avansată și existența unui echilibru între viața personală și cea profesională.

Iată ce poți face tu, ca antreprenor, pentru a răspunde acestor pretenții și pentru a atrage talentele tinere în compania ta:
- Investește în platforme digitale sigure și dispozitive moderne, adaptate la un mediu de lucru remote;
- Implementează o politică lucru flexibilă, atât în ceea ce privește programul de lucru, cât și mediul;
- Investește în spații de lucru moderne și atrăgătoare: birourile flexibile, zonele de relaxare și facilitățile care încurajează colaborarea pot contribui la un mediu de lucru stimulant pentru Generația Z.

Majoritatea soluțiilor care răspund la nevoile Generației Z necesită un buget prestabilit, motiv pentru care este important să ai acces la surse de finanțare de încredere care să te ajute să-ți gestionezi capitalul eficient. Indiferent că nu ai capitalul propriu necesar sau pur și simplu nu dorești să influențezi negativ cashflow-ul companiei în luna în care decizi să investești, poți să apelezi la soluții de finantare online pentru firme.

2. Este orientată către scop
Generația Z este cunoscută și pentru pasiunea sa pentru schimbare și activism social. Acești tineri au o dorință puternică de a contribui la îmbunătățirea lumii, motiv pentru care, pe plan profesional, sunt atrași de companii care adoptă aceleași valori etice și se implică în cauze sociale. Așadar, pentru a atrage tinerii din Generația Z în compania ta, poți să investești în crearea unei culturi organizaționale și a unui mediu de lucru care să reflecte aceste valori.

De exemplu, poți să organizezi proiecte de voluntariat în comunitate și să implici angajați în activități sociale, precum colectarea de alimente pentru familii nevoiașe sau oferirea de suport educațional copiilor aflați în centre de plasament.

Investește în construirea unei culturi organizaționale solide și investește în proiecte de responsabilitate socială corporativă, pentru a crea un sentiment de mândrie și angajament în rândul angajaților.

3. Este orientată către dezvoltare
Angajații din Generația Z nu sunt preocupați numai de contribuția pe care o aduc mediului și comunității din care fac parte, ci caută mereu să se dezvolte pe plan personal și profesional. Printre factorii care au stat la baza orientării lor către dezvoltare se numără expunerea timpurie la tehnologie. Aceasta a alimentat dorința lor naturală de învățare și dezvoltare continuă și i-a făcut să fie mai conștienți decât generațiile anterioare de oportunitățile oferite de globalizare.

Pentru tine, ca antreprenor, dorința Generației Z de dezvoltare poate fi benefică din mai multe puncte de vedere: creșterea profitabilității muncii, identificarea unor soluții inovatoare pentru problemele existente, adaptabilitatea facilă la schimbările mediului de afaceri. De aceea, este important să investești în dezvoltarea angajaților tăi, pentru a-i menține motivați și pentru a atrage și alte talente cu aceleași obiective.

O modalitate prin care poți face acest lucru este să investești în programe de formare și dezvoltare continuă pentru a-ți încuraja angajații să-și perfecționeze abilitățile. Aceste programe pot include atât resurse educaționale online, cât și sesiuni de training interne sau colaborări cu diverse instituții educaționale. De asemenea, și crearea unor programe de mentorat poate fi benefică pentru dezvoltarea profesională a Generației Z, deoarece oferă ghidare personalizată pentru fiecare angajat în parte.

4. Este orientată spre sustenabilitate
Nu în ultimul rând, Generația Z este orientată spre sustenabilitate, deoarece a crescut într-un mediu în care probleme precum schimbările climatice, poluarea și pierderea biodiversității sunt tot mai evidente. De aceea, ei tind să se implice activ în soluționarea acestor probleme și să caute oportunități de a contribui la construirea unui viitor mai sustenabil. Iată cum poți interveni și tu, ca antreprenor:

- Utilizează materiale sustenabile în procesul de producție. Poți explora diverse opțiuni, precum ambalajele reciclabile sau diferite produse realizate din materiale biodegradabile pentru a reduce impactul negativ asupra mediului.
- Investește în tehnologii și procese care să permită colectarea și analizarea datelor privind impactul activității companiei asupra mediului și societății. În acest mod, vei putea identifica ariile în care este necesar să faci schimbări în favoarea sustenabilității.
- Adoptă practici comerciale durabile, cum ar fi reducerea emisiilor de carbon, utilizarea eficientă a resurselor și gestionarea responsabilă a deșeurilor.

Concluzionând, abordarea eficientă a Generației Z în contextul atragerii tinerilor talentați în compania ta implică înțelegerea acestor aspecte-cheie și implementarea unor soluții care să răspundă nevoilor și dorințelor angajaților.

Sursă foto: Shutterstock.com


65

Ghiduri turistice
Evenimente
foto Roma vazuta cu gust
Evenimentul "Roma vazuta cu gust" reprezinta o initiativa speciala a Primariei, care pe tot parcursu..
Spania  |  Ungaria  |  Turcia  |  Franta  |  Italia  |  Malta  | 
Stiai ca?
Bulgaria este cunoscuta si sub denumirea de "Tara trandafirilor".... Thomas Edison si Nikola Tesla, desi au fost nominalizati ca potentiali laureati ai premiilor Nobel din anul 1915, niciunul dintre ei nu a fost laureat, in ciuda contributiilor stiintifice majore ale f...
Dictionar turistic
Baia turceasca - Baile turcesti au avut cel mai mare succes in epoca Victoriana, si au reprezentat un factor foarte important in viata oamenilor din Orientul Mijlociu, fiind nu numai un loc de curatare si relaxare, ci si unul de socializare si curatare ritualica, de purificare a sufletului. Baia turceasca ajuta la eliminarea toxinelor din organism prin racirea si incalzirea controlata a sangelui. Hamam-urile dau o stare de bine, de relaxare, dilata porii si lasa o piele mai frumoasa, mai luminoasa si mai elastica. Pentru rezultate maxime baia turceasca este dotata cu sistem acustic si "cer instelat", astfel veti beneficia de melo si cromoterapie. Baile turcesti ajuta si la vindecarea unor boli, cum ar fi afectiunile respiratorii. Din cele mai vechi timpuri si pana acum, hamam-urile au primit numai cuvinte de lauda si pot fi incercate de oricine, la orice varsta.
7 recomandari