Ce se intampla daca ignor semnalul luminos de presiune scazuta in anvelope?

Infoturism.ro > TurisMALL > Atractii turistice >
Cont turist Cont agentie Cont hotel
TurisMALL
powered by

Ce se intampla daca ignor semnalul luminos de presiune scazuta in anvelope?


Aprinderea martorului luminos de scădere a presiunii în pneuri nu este întotdeauna un semn grav. Deseori este suficient să refacem presiunea în anvelope și toate lucrurile revin la normal. Dar dacă veți vedea acel martor aprins în repetate rânduri, este cazul să luați măsuri.

Majoritatea mașinlor moderne, și chiar și multe dintre cele mai vechi, au un martor pe bord care indică scăderea presiunii în anvelope. În principal există două sisteme care sunt aplicate pe mașini pentru a-l avertiza pe conducătorul vehiculului asupra pierderii presiunii din roți. Cele mai precise sisteme se bazează pe senzori montați în interiorul anvelopelor, de regulă în vala de umplere cu aer. Un al doilea sistem, destul de eficient dar nu la fel de precis, este bazat pe sistemul ESP al mașinii care va detecta o diferență de viteză de rotație a roților pentru a parcurge aceeași distanță.

Primul pas pe care îl fac majoritatea conducătorilor auto atunci când văd acel semnal luminos este să verifice vizual dacă vreo roată este mai dezumflată decât celelalte. Ei bine, dacă în mod normal aveți presiunea recomandată în anvelopă de 2.2 atmosfere iar dacă una dintre acestea va avea 2 atmosfere, sunt slabe șansele să remarcați vreo diferență. Pasul următor ar fi să refaceți presiunea în roți și să notați roata unde ați avut pierderea. Dacă fenomenul se va repeta, atunci mergeți la o vulcanizare pentru verificări suplimentare.

În primul rând trebuie să știți că scăderea presiunii într-o roată duce la o modificare a suprafeței de contact a anvelopei cu asfaltul, și nu în sensul bun. Micșorarea petei de contact va duce, automat, la o aderență diferită între acel pneu și celelalte. Sistemele de frânare și cele de control a stabilității (ABS și ESP) funcționează împreună astfel încât să nu existe devieri de la traiectorie în cazul unei frânări bruște. Pentru a nu exista aceste abateri, roțile vor ajunge să frâneze după anvelopa cu cea mai scăzută aderență, conducând astfel la prelungirea distanțelor de oprire.
Unele persoane aleg să inspecteze vizual anvelopele, și foarte bine fac. Unul dintre motivele pentru care o roată a pierdut aer este un cui luat în calea de rulare. În această situație se produce o dezumflare mai lentă, uneori abia perceptibilă la început.

Dar, dacă a început, cu siguranță nu se va opri. Este așa-numita pană lentă iar singura modalitate de a o opri este fie să vulcanizați singur roata cu un sistem cu șnur, fie să mergeți la o vulcanizare. Desigur, a doua variantă este cea mai recomandabilă.

Mai există situațiile în care aerul din interiorul anvelopei scapă pe la valva de umplere. Acolo pot fi întâlnite două situații: fie se pierde prin corpul valvei fie pe lângă, prin garniturile uscate sau îmbătrânite. Tocmai de aceea, recomandarea ar fi să mergeți la o vulcanizare. Acolo nu doar că vor putea verifica și arăta exact locul pe unde se produce pierderea, dar vor avea și capacitatea tehnică de a o rezolva.

Dar mai există situații în care nicio anvelopă nu pierde aer și, totuși, martorul luminos se aprinde iar presiunea în pneuri scade. Acest fenomen are loc de obicei când pneurile sunt umplute cu aer. În acest caz aerul se dilată sau se contractă în funcție de temperatura ambientală. Dacă ați făcut presiunea în roți când afară erau 40 de grade iar la 10 grade vi se aprinde acest martor luminos, atunci este foarte posibil ca să avem de a face cu o contracție a volumului de aer din pneu. Tocmai de aceea este recomandabil să umpleți anvelopele cu azot. Acesta are un coeficient de dilatare/contractare mult mai scăzut decât aerul și nu va produce astfel de erori.


144

Ghiduri turistice
Evenimente
foto Fete de Saint Nicolas - Bruxelles
Fete de Saint Nicolas sau Sarbatoarea Sfantului Nicolae este un eveniment asteptat cu entuziasm de c..
Cehia  |  Italia  |  Franta  |  Spania  |  Germania  |  Austria  | 
Stiai ca?
Un oras din Romania imita chiar semnul hollywoodian: orasul Brasov. In anul 2004 pe Masivul Tampa, la poalele caruia se intinde orasul Brasov, au fost instalate faimoasele litere de inspiratie holl... Ia romaneasca a reprezentat o nesfarsita sursa de inspiratie in diferite domenii, precum pictura sau moda. Primul care a facut ia romaneasca cunoscuta in intreaga lume, acest vesmant romanesc fiind...
Dictionar turistic
Tepidarium - Tepidarium-ul modern este o incapere incalzita in care oaspetii se pot relaxa inainte, intre sau dupa terapii. Este o varianta de relaxarium. Caracteristica aparte a acestei incaperi este design-ul interior luxos, peretii imbracati cu marmura luxoasa si mozaic scump. Podeaua si bancutele laterale sunt incalzite, aerul este usor cald (38 grade Celsius), lumina este blanda,ambianta sonora adecvata. Scopul utilizarii acestei incaperi este de a pregati corpul pentru terapiile ce vor urma sau de a normaliza temperatura corpului dupa terapie. Tepidarium-ul era folosit de catre romani inainte si dupa probele sportive inca din anul 188, drept marturie stand cladirile care rezista si in zilele noastre. Tepidariumul avea 25 m lungime, 52 m latime, aproximativ 38 m inaltime si avea o capacitate de 1600 de locuri. Tepidarium-ul este o camera incalzita la 38°C, cu podea, pereti si banci incalzite, tavanul este "cer instelat" beneficiind astfel de cromoterapie, iar sistemul de sonorizare completeaza tepidarium-ul oferind meloterapie. Are rolul de a pregati corpul pentru terapiile la temperaturi ridicate (baia de aburi, sauna finlandeza, baia turceasca) astfel evitandu-se socurile termice care ar putea crea disconfort. Deasemenea se foloseste si dupa terapiile la temperaturi ridicate, pentru a scadea treptat temperatura corpului.
7 recomandari