Cum a evoluat turismul in perioada pandemiei

Infoturism.ro > TurisMALL > Atractii turistice >
Cont turist Cont agentie Cont hotel
TurisMALL
powered by

Cum a evoluat turismul in perioada pandemiei


Anul 2020 s-a dovedit o perioadă dificilă pentru toate sectoarele economice, din cauza pandemiei care a redus activitatea zilnică, a restricționat călătoriile și a modificat drastic obiceiurile de viață ale tuturor. În acest context nefavorabil, turismul mondial a suferit scăderi uriașe la încasări și întreg sectorul de ospitalitate și călătorii a trebuit să se adapteze la noua realitate socială și economică.

Vă prezentăm în continuare cele mai importante modificări care au marcat dinamica travellingului în ultimele luni. Iată cum a evoluat turismul în perioada pandemiei, în 4 tendințe prezente la nivel internațional.

1.Scăderea călătoriilor în destinații externe
Dacă în 2019 operatorii din turism anunțau creșteri de două cifre ale turismului extern, în primul trimestru din anul 2020 s-a înregistrat o reducere de peste 60% a numărului de sosiri internaționale, iar pierderile financiare au atins 450 de miliarde de euro la nivel global.

S-a constatat un efect în lanț, pentru că oamenii nu au mai călătorit peste hotare, nici în vacanțe, nici în interes de serviciu, iar acest lucru a dus la contracția și chiar la închiderea multor afaceri din zona agenții de turism, operatori de ticketing, companii aeriene, firme de transport rutier și maritim, hoteluri, restaurante și pensiuni, comercianți de articole destinate călătoriilor sau activități de recreere, spa, divertisment.

Milioane de oameni care lucrează în aceste domenii au intrat în șomaj tehnic sau au fost obligați să se reorienteze profesional, ca să reziste din punct de vedere financiar într-o perioadă plină de riscuri și incertitudini.

O lume globalizată a devenit o colecție statică de țări și orașe, fără prea multe legături externe.

2.Reducerea perioadei pentru sejururile interne
Din cauza imposibilității de a călători în locuri îndepărtate, oamenii s-au reorientat către destinațiile interne, stimulați și de existența tichetelor de vacanță care facilitează sejururile în țară.

Pe scurt, românii au redescoperit România, iar agențiile de turism s-au adaptat la această tendință și au început să ofere sejururi interne atractive, în orașele, satele și stațiunile din întreaga țară.

Pe fondul acestui entuziasm autohton s-a observat însă că vacanțe sunt mai scurte decât în anii anteriori, când durata medie a unui sejur intern era de 5-6 zile. În 2020 aceasta s-a redus la 3-4 zile, din cauza incertitudinii în ceea ce privește regulile și restricțiile de călătorie și de teama constrângerilor financiare.

Operatorii din turism au venit în întâmpinarea acestei cereri pentru sejururi atenuate cu pachete speciale, care să satisfacă dorințele clienților și să crească volumul rezervărilor. Un exemplu în acest sens este oferta Dertour, disponibilă pe https://www.dertour.ro/, unde călătorii individuali, familiile și grupurile de persoane care caută soluții pentru excursii, city break-uri și weekenduri rurale găsesc variante convenabile în toate zonele țării.

3.Alegerea destinațiilor apropiate de casă
Și în cadrul turismului intern au apărut obiceiuri de consum noi, în perioada pandemiei.
Dacă în anii trecuți oamenii căutau locuri îndepărtate, colțuri de țară pe care nu le-au vizitat niciodată, în 2020 a crescut cererea pentru destinațiile apropiate de casă.

Această tendință se manifestă la nivel global și poartă numele de staycation (de la stay și vacation, adică ‘stai în vacanță’, în loc de ‘pleacă în vacanță’) sau, un alt termen similar holistay (de la holiday și stay).

Hotelurile și pensiunile au găzduit oameni din regiunea respectivă, sau chiar din localitate, pentru că turiștii au căutat mai degrabă liniște și siguranță decât aventură și drumeții lungi.

4.Anularea evenimentelor culturale și sportive
Un efect al evoluției din turismul în perioada pandemiei este, din păcate, anularea evenimentelor culturale și sportive interne și internaționale.

Jocurile Olimpice, Campionatul European de Fotbal, turneul de tenis de la Wimblendon, Festivalul de teatru de la Sibiu sau Timișoara - Capitală culturală europeană sunt doar câteva exemple de decizii fără precedent de a renunța la organizarea unor evenimente cu impact major asupra turismului, călătoriilor, vieții sociale și culturale a unor orașe, regiuni și țări de pe toate continentele.

Anul 2020 a marcat o perioadă complicată pentru noi toți, iar acest lucru se reflectă și în modul cum a evoluat turismul în perioada pandemiei. Tendințele prezentate se vor menține și în 2021, așa că este bine să le luați în considerare atunci când planificați și organizați o vacanță sau o călătorie.

Sursa foto: https://unsplash.com/photos/Kz8bzx_J7NQ


729

Ghiduri turistice
Evenimente
foto Roma vazuta cu gust
Evenimentul "Roma vazuta cu gust" reprezinta o initiativa speciala a Primariei, care pe tot parcursu..
Germania  |  Franta  |  Malta  |  Grecia  |  Romania  |  Austria  | 
Stiai ca?
Australia este supranumita si "Tara cangurilor".... Biblioteca Universitatii din Indiana, SUA, se scufunda in fiecare an cu circa 2,5 centimetri? Acest fenomen se datoreaza unei erori a constructorilor care au omis sa calculeze si greutatea cartilor ca...
Dictionar turistic
Check-out - Intocmirea si achitarea notei de plata, precum si parasirea hotelului de catre client. Intervalul orar de predare al camerei se termina, de obicei, la ora 10 sau 12.
7 recomandari