Cum poti invata sa gatesti sanatos: de la smoothie-uri pline de vitamine la legume gratinate

Infoturism.ro > TurisMALL > Atractii turistice >
Cont turist Cont agentie Cont hotel
TurisMALL
powered by

Cum poti invata sa gatesti sanatos: de la smoothie-uri pline de vitamine la legume gratinate


Dacă te simți fără energie chiar dacă mănânci mult, cu siguranță nu faci ceva bine. În plus degeaba consumi multe calorii, dacă acestea sunt „goale” și nu îți aduc în organism nutrienții de care ai nevoie. Înainte de a te apuca de orice schimbare în alimentație, mai ales dacă nu reușești să slăbești, trebuie să îți faci câteva investigații, cum ar fi un set complet de analize medicale și un consult endocrinologic. Orice nutriționist și medic îți va spune, poate, ceva ce nu vrei să auzi: e timpul să procedezi într-un mod diferit, să înveți să te hrănești, nu doar să mănânci. Aceste recomandări legate de gătit te pot ajuta în drumul către o viață sănătoasă:

Începe cu ceva simplu
Dacă până acum îți cumpărai de la magazinul de la parterul blocului un sandviș care avea termen de valabilitate o săptămână sau o șaorma „cu de toate” de la un fast-food, va trebui să înveți să gătești sănătos. Înainte de a te apuca să folosești cuptorul, poți alege o variantă mai simplă și mai eficientă, cum ar fi o plita electrica cu inductie.

Achiziționează-ți una și începe cu ceva simplu, poate câteva legume gratinate, fără a adăuga deloc ulei în cratiță. Va rezulta o mâncare sănătoasă, fără multe calorii și care va reuși să-ți țină foamea în frâu cel puțin câteva ore. Sau poți opta pentru o supă cremă; nu ai decât de fiert câteva legume pe care mai apoi să le pui într-un blender și să adaugi condimente. În plus, dacă te vei obișnui să gătești, e bine să nu subestimezi efectele pozitive ale acestei activități. Potrivit unui studiu publicat în 2019 în Journal of Positive Psychology, oamenii care fac acest lucru în fiecare zi – fie că e vorba despre mâncăruri sofisticate sau simple – se simt mult mai fericiți.

Fă-ți smoothie-uri
Dacă până acum obișnuiai să mănânci după mese sau chiar seara fructe, ai procedat greșit. O alternativă ar fi să îți începi ziua cu un smoothie sănătos, alcătuit din fructe de sezon sau cele pe care le preferi tu. Pe lângă un iaurt de calitate, preferabil unul tip grecesc, mai ai nevoie de fulgi de cocos, unt de arahide, lapte de migdale, cereale, semințe decorticate, fructe uscate, caju și arahide crude, fistic nesărat sau nuci, ingrediente care te vor ajuta să ai rezultate de excepție. În plus, e o investiție pe care o faci o dată la ceva timp, până ți se termină rezervele. Nu lăsa conținutul mai mult de o zi în frigider și alege să folosești recipiente din sticlă sau unele care nu accelerează oxidarea. De asemenea, ai în vedere că singurele legume și fructe care se pot combina cu orice sunt morcovul și mărul, în rest trebuie să ții seama de faptul că unele sunt alcaline, și celelalte, acide.

Dacă sănătatea ta a fost până acum un „dat”, e timpul să conștientizezi că la un moment dat organismul tău îți va răspunde întocmai cum te porți tu cu el. Dacă până acum aveai o alimentație haotică, una care nu excludea produsele fast-food, mâncărurile semipreparate și sucurile acidulate, e timpul să le înlocuiești cu mâncare gătită, cu sucuri naturale sau smoothie-uri delicioase. În plus, încearcă să faci cât mai multă mișcare, chiar dacă e vorba doar despre plimbări ușoare.

Sursă foto: unsplash.com


1549

Ghiduri turistice
Evenimente
foto Piata de Craciun - Praga
Daca optati pentru o vizita in capitala Cehiei in perioada Sarbatorilor de Iarna, nu veti regreta. O..
Stiai ca?
Stiai ca in Romania speranta de viata la nastere este de 72.5 ani (69 ani pentru barbati si 76 ani pentru femei)?... In Olanda unele gesturi de politete ca deschiderea usii sau ajutorul pentru caratul bagajelor - sunt vazute a fi exagerate si sexiste....
Dictionar turistic
Turism uval (viticol) - Forma de turism specializata pe vizitarea zonelor viticole, excursii la crame, degustari de vin, etc.
7 recomandari