Viitorul afacerilor din industria ospitalitatii, strans legat de mediul online

Infoturism.ro > TurisMALL > Atractii turistice >
Cont turist Cont agentie Cont hotel
TurisMALL
powered by

Viitorul afacerilor din industria ospitalitatii, strans legat de mediul online


În trimestrul 2 al anului 2020, turismul a fost puternic afectat negativ de restricțiile instaurate de autorități din cauza pandemiei de Covid-19. Și în a doua parte a anului continuă multe piedici în calea celor dornici de călătorii, mai ales în ceea ce privește călătoriile internaționale. Zboruri anulate, restricții la granițe, necesitatea efectuării de teste care să demonstreze starea de sănătate sau chiar obligativitatea izolării timp de 14 zile - iată cu ce se pot confrunta turiștii în prezent. Să nu uităm de numeroase obiective turistice închise sau aflate în regim special de vizitare și de multe, multe evenimente anulate.

În tot acest context, afacerile din domeniul ospitalității au avut destul de mult de suferit și la fel se va întâmpla în perioada următoare mai ales pentru unitățile care nu se adaptează destul de rapid la noua realitate. Este o certitudine în prezent că viitorul afacerilor din industria de ospitalitate este strâns legat de mediul online. Chiar și în anii trecuți era evident trendul spre internet, cu informare online și rezervări online. Acum, mai mult decât oricând în trecut, de internet depinde totul în turism, pentru pensiuni, hoteluri, moteluri, hosteluri, apartamente în regim hotelier.

Evident, cele mai multe rezervări se fac online. Însă contează și modalitatea în care se abordează acest aspect al rezervărilor pe internet. Cel mai la îndemână pentru hoteluri și pensiuni este colaborarea cu platforme de rezervări pe internet, pe website-uri și aplicații specializate. Partea bună este că există vizibilitate foarte bună. Partea mai puțin bună este că se rețin de la unitatea de cazare comisioane foarte mari, care pot depăși un sfert din prețul plătit de client. În condițiile în care oricum turismul este afectat de coronavirus și gradul de ocupare al unităților de cazare este mai scăzut decât de obicei, iată o problemă majoră legat de eficientizarea costurilor, de managementul în sine a afacerii.

Ce este de făcut? Cea mai potrivită abordare este ca, pe lângă opțiunea de mai sus cu prezență pe platforme consacrate, să se dezvolte și un website propriu, dedicat unității de cazare. Website-ul va fi unul de prezentare, de branding, dar va include cât mai multe detalii text, imagini, date de contact și de preferat posibilitate de rezervare online prin sisteme care nu presupun plata unor comisioane de acest gen spre terți.

Se poate merge și spre rezervări prin email, la telefon și prin rețelele de socializare (unde trebuie de asemenea să existe pagini dedicate, asociate, în special pe Facebook și Instagram). Ideal este totuși să oferi clientului acces la rezervări online instant, la orice oră din zi sau din noapte, pentru ca acesta să aibă garanția disponibilității. Tocmai de aceea, tehnic totul trebuie să fie perfect funcțional, de la certificat de securitate (https), la găzduire web de calitate și platformă cu uzabilitate ridicată.

Propria pagină web trebuie să fie actualizată mereu, de preferat disponibilă nu doar în limba română, ci și în limba engleză și eventual alte limbi de circulație internațională. Website-ul ar putea include și informații despre obiectivele turistice din zonă, despre evenimente și alte oportunități, poate chiar sub forma unei secțiuni de tip blog. Partea de promovare online este foarte importantă și se poate face cu orice buget, oricât de mic, desigur și în funcție de așteptări și de capacitatea de cazare a unității turistice. Un hotel cu zeci sau sute de camere trebuie neapărat să aloce sume mai mari de bani pentru marketing, PR, dar și optimizare pentru motoarele de căutare.

Unitatea de cazare trebuie să aibă o bună comunicare online cu clienții și cu potențialii clienți, să arate că este aproape de aceștia, chiar și atunci când sunt reclamate unele probleme. Pentru un administrator de afacere din industria ospitalității, folosirea resurselor online nu mai este astăzi o opțiune, ci o necesitate absolută, pentru optimizare și chiar pentru supraviețuire într-un mediu de business nu tocmai prietenos.


278

Ghiduri turistice
Evenimente
foto Carnavalul Dunarii
Carnavalul Dunarii se desfasoara in fiecare an in luna iunie. Acest eveniment este dat in cinstea â€..
Turcia  |  Romania  |  Grecia  |  Austria  |  Italia  |  Germania  | 
Stiai ca?
Canalul Panama reprezinta canalul cu cel mai mare sistem de ecluze. Canalul Panama face legatura intre Golful Panama din cadrul Oceanului Pacific cu Marea Caraibelor și Oceanul Atlantic. Lungimea tot... Islanda se mai numeste si "Tara focului și a ghetii"....
Dictionar turistic
Bagaj - Baggage - Lucruri impachetate, luate de calator intr-o calatorie. Este un termen folosit de obicei in SUA. In Marea Britanie este mai mult folosit termenul de "luggage", dar "baggage" este folosit de carausi.
7 recomandari