Specialiștii estimează că cel puțin 5 tendințe înregistrate în industria turismului, după ridicarea parțială sau totală a restricțiilor, se vor menține și anul viitor.
Creșterea turismului intern
Datorită unor posibile restricții de călătorie, a închiderii frontierelor și a incertitudinii legate de călătoriile internaționale, se estimează că românii vor prefera și anul viitor vacanțe mai scurte și destinații turistice interne: stațiuni montane, cele situate pe litoralul românesc, în Delta Dunării, balneare sau diverse obiective turistice. În plus, vor putea folosi în continuare diverse coduri promoționale pentru a-și rezerva cazări la prețuri accesbilie. Spre exemplu, cu ajutorul unui cod promoțional promocodius.com ar putea beneficia de reduceri de peste 15-20 % la ofertele sezoniere.
Călătoriile împreună cu membrii mai în vârstă ai familiei
Este prognozată și o creștere a numărului de călătorii realizate împreună cu membrii mai în vârstă ai familiei, bunici sau părinți. O astfel de călătorie este, cu siguranță un mijloc excelent de a reveni la interacțiunile normale dintre membrii familiei și de a petrece un timp de calitate împreună. Fie că intenționați să vă cazați la o pensiune aflată într-o zonă rurală din România, un hotel situat pe o insulă din Oceanul Indian sau o cabană în sălbăticia Africii specialiștii vă recomandă să nu uitați să verificați existența unui cod de cupoane Booking aici cu ajutorul căruia puteți beneficia de reduceri semnificative.
Vacanțele cu prietenii și călătoriile de grup
Din cauza lipsei unei interacțiunii sociale în perioada pandemiei, călătoriile împreună cu prietenii vor fi, în continuare, o modalitate excelentă de reconectare și de construire a unor legături și relații puternice.
Excursiile de o zi
O dată cu restricțiile impuse de pandemie mulți români au descoperit beneficiile plimbărilor în aer liber sau a excursiile de o zi, iar aceasta este o tendință care nu va dispărea nici în perioada care urmează după coronavirus.
Vacanțele exotice, croazierele și vacanțele personalizate
Încă din anii precedenți românii au început să fie din ce în ce mai interesați de vacanțele petrecute în locuri exotice și croaziere, dar și de vacanțe personalizate. Pandemia a creat noi așteptări pentru turiști și a produs schimbări importante în comportamentul acestora. După o perioadă foarte lungă de timp în care românii au preferat să își planifice singuri vacanțele, turiștii au reînceput să apeleze la agențiile de turism pentru consultanță specializată. Un studiu recent realizat de ABTA (Asociația Britanică a Agențiilor de Turism) a relevat faptul că numărul turiștilor care apelează la serviciile de consultanță oferite de agențiile de turism a crescut cu 20 %, pe măsură ce consumatorii au redescoperit valoarea pe care un consilier expert în turism o poate aduce în perioade incerte.
În acest context, profesioniștii din domeniu s-au adaptat rapid la cerințele actuale ale pieței oferind suplimentar, dincolo de serviciile obișnuite, mult mai multe beneficii și o mult mai mare flexibilitate.