Ce este astenia de toamna si cum ii putem minimiza efectele asupra organismului

Infoturism.ro > TurisMALL > Atractii turistice >
Cont turist Cont agentie Cont hotel
TurisMALL
powered by

Ce este astenia de toamna si cum ii putem minimiza efectele asupra organismului


Astenia apare pe fondul schimbărilor de temperatură și a modificării duratei zilei, ceea ce determină și modificări în rutina zilnică. În această perioadă a anului, organismul nostru răspunde schimbării de temperatură și de anotimp și apare o stare de oboseală, apatie, slăbiciune și epuizare.

Astenia de toamnă nu este o problemă clinică, dar asta nu înseamnă că nu este reală. Este o afecțiune marcată de o serie de modificări fiziologice care apar atunci când organismul se adaptează la schimbarea climei odată cu schimbarea anotimpurilor.

În continuare, îți vom explica care sunt simptomele asteniei de toamnă și ce poți face pentru a le evita sau a le atenua.

Cauzele apariției asteniei de toamna
Cauzele asteniei de toamnă se regăsesc în multiplele modificări pe care organismul le experimentează pentru a se adapta la schimbările climatice care au loc odată cu schimbarea anotimpului. Printre acestea se numără modificarea duratei zilei, a temperaturii, umidității și presiunii atmosferice.

În afară de acestea, schimbarea orei și interferența acesteia cu reglarea ritmurilor circadiene și biologice pot influența apariția asteniei. O dietă proastă, stresul și obiceiurile sedentare pot, de asemenea, agrava această afecțiune.

Ce modificări apar în organismul nostru odată cu astenia de toamnă
Simptomele asteniei afectează starea fizică și emoțională a celor care suferă de această afecțiune. Cele mai frecvente simptome sunt oboseala, apatia, proasta dispoziție sau lipsa de somn.

De asemenea, persoanele afectate de astenia de toamnă se confruntă cu lipsa de concentrare și energie. Absența dorinței sexuale poate fi, de asemenea, un simptom asociat asteniei.

Însă astenia este un sindrom temporar și ca atare ar trebui să dispară după aproximativ o săptămână. Dacă după această perioadă stările menționate mai sus persistă, este recomandat să consulți un specialist.

Dacă simptomele asteniei apar însoțite de febră, pierdere în greutate sau insuficiență respiratorie, îți recomandăm să consulți un medic.

Simptomele asteniei de toamnă nu sunt grave, dar pot afecta calitatea vieții:
- scăderea performanțelor academice, școlare și profesionale, ca urmare a tulburărilor cognitive;
- diminuarea energiei și a motivației;
- tulburări ale dispoziției: oboseală, tristețe, apatie, lipsă de interes, iritabilitate;
- lipsa sau excesul de apetit;
- diminuarea libidoului;
- dificultate în a adormi.

Aceasta este o simptomatologie tranzitorie, care dispare treptat, odată cu adaptarea la schimbarea sezonului. Adesea trebuie luate măsuri atât pentru a preveni, cât pentru a depăși rapid simptomele.

Cum poți preveni astenia de toamnă
Pentru a face față asteniei de toamnă, prevenția este pe primul loc. Cheia este să urmezi o dietă echilibrată care să includă legume și verdețuri, pentru a asigura aportul de vitamine și minerale.

De asemenea, în astfel de perioade este recomandat să-ți întărești sistemul imunitar pentru a evita ca, pe lângă astenia de toamnă, să te confrunți și cu îmbolnăvirile de sezon. Suplimentele Molekin Imuno te pot ajuta să faci față mai ușor procesului de adaptare la schimbările de sezon și pot asigura funcționarea normală a sistemului imunitar și în protejarea celulelor împotriva stresului oxidativ.

Alături de alimentație, este esențial să dormi bine, adică cel puțin opt ore pe zi pentru o odihnă optimă, urmând o rutină de somn. Asta înseamnă să te culci și să te trezești, ori de câte ori este posibil, la aceleași ore și să menții obiceiuri de viață sănătoase.

Cum să depășești astenia de toamnă
Primul lucru pe care ar trebui să îl ai în vedere este să excluzi o afecțiune mai gravă. Pentru a face acest lucru, trebuie să observi dacă starea ta generală se înrăutățește sau nu atunci când faci exerciții fizice. În mod normal ar trebui să te simți mai bine după un antrenament scurt.

Un alt semn al asteniei de toamnă este faptul că starea de spirit și starea emoțională se îmbunătățesc pe parcursul zilei. Prin urmare, desfășurarea unor activități care îți fac plăcere și determină organismul să producă endorfine este recomandată.

Include în alimentație produse precum curcanul, laptele, puiul, brânza, brânza și soia. De asemenea, ciocolata, ananasul, banana și ardeiul sunt cunoscute ca fiind „alimentele fericirii”. Toate acestea sunt alimente bogate în triptofan, o substanță care influențează în mod direct producția de serotonină și, în consecință, starea de spirit.

Mănâncă de cinci sau șase ori pe zi și include o cantitate semnificativă de carbohidrați, cum ar fi orezul sau pastele.

Fă sport zilnic. Exercițiile fizice favorizează eliberarea de endorfine, ceea ce le face cel mai bun antidepresiv. Alege o activitate pe care o îndrăgești și dedică-i un moment din zi. Acesta ar putea să te încarce cu energia necesară pentru a depăși astenia de toamnă.

Așadar, diminuarea numărului de ore de soare și o rutină zilnică marcată de stres fac ca sosirea toamnei să fie pentru unii oameni mai mult decât o simplă schimbare de sezon. Sănătatea și starea de spirit pot fi alterate odată cu frigul. Pentru a face față asteniei este important să ai grijă de alimentația și de corpul tău, urmând câteva obiceiuri sănătoase.

Sursa foto: Shutterstock.com


37

Ghiduri turistice
Evenimente
foto Roma vazuta cu gust
Evenimentul "Roma vazuta cu gust" reprezinta o initiativa speciala a Primariei, care pe tot parcursu..
Stiai ca?
Biblioteca Universitatii din Indiana, SUA, se scufunda in fiecare an cu circa 2,5 centimetri? Acest fenomen se datoreaza unei erori a constructorilor care au omis sa calculeze si greutatea cartilor ca... Cuvantul "mafia" provine din Insula Sicilia, iar in prezent acest termen defineste crima organizata....
Dictionar turistic
Caravana - Grup de persoane sau de calatori care traverseaza impreuna un desert sau o regiune periculoasa. Prin extensie: a) Grup de turisti; b) Ansamblu de vehicule rutiere care se deplaseaza in grup.
7 recomandari