Ce tipuri de „suvenire“ prefera calatorii: topul celor mai furate obiecte din camerele de hotel

Infoturism.ro > TurisMALL > Atractii turistice >
Cont turist Cont agentie Cont hotel
TurisMALL
powered by

Ce tipuri de „suvenire“ prefera calatorii: topul celor mai furate obiecte din camerele de hotel


„Cleptomania oportunista“ este termenul care definește oamenii, cu o busola morala zdravana in majoritatea timpului, dar care sufera mici modificari atunci cand acestia calatoresc. Pentru ca au sentimentul ca nu sunt monitorizati, ei pot depasi anumite limite. Este vorba, pe scurt, despre hotii neprofesionisti, care sustrag fel si fel de obiecte din camerele de hotel. Sub pelerina anonimatului, oamenii se simt incurajati sa treaca peste limitele eticii si sa faca lucruri contestabile.

Un studiu realizat in Marea Britanie arata ca 69% dintre clientii hotelurilor pleaca de acolo cu mai multe obiecte in bagaj decat atunci cand au venit.

Si in industria hoteliera, la fel ca in alte businessuri, exista riscuri pe care managementul trebuie sa le aiba in vedere. Un jaf poate afecta serios imaginea unei astfel de afaceri, de aceea, cele mai multe hoteluri au un plan de securitate bine pus la punct. Camere de supraveghere, pentru a avea o imagine clara asupra oaspetilor care intra in hotel, personal pregatit pentru a mentine ordinea si siguranta in intreaga cladire, precum si puncte de acces nu foarte usor de patruns.

Chiar daca majoritatea hotelurilor isi iau preventiv masuri de siguranta, clientii cu un apetit pentru obiecte ce nu le apartin sunt mai greu de identificat si prins, asta daca nu fura lucruri de mari dimensiuni, cum ar fi un pian sau un televizor (s-a intamplat in lantul hotelier Starwood).

Ce obiecte ii atrag, de fapt, pe hoti, iti prezentam in randurile urmatoare:

1. Prosoape
Cele mai furate obiecte din camerele de hotel sunt prosoapele. Pe de o parte, clientii se gandesc ca, daca acestea sunt schimbate zilnic, nu le va simti nimeni lipsa. Pe de alta parte, sunt incantati de calitatea produsului. Cele mai multe hoteluri ofera prosoape moi, luxoase si reconfortante, iar clientii vor sa le ia acasa. Pentru a-i impiedica pe turisti sa mai sustraga lucruri care nu le apartin, managementul multor hoteluri de lux au luat decizia de a pune etichete de identificare prin frecvente radio (asemanatoare cu cele folosite in magazinele de imbracaminte si incaltaminte). Astfel, la plecare, daca au in bagaj si lucruri care nu le apartin, clientii vor fi identificati si trasi la raspundere.

2. Cearsafuri
Si in cazul cearsafurilor, calitatea este cea care ii determina pe clienti sa le ia acasa. Cei mai multi apreciaza materialul din care sunt confectionate cearsafurile si, chiar daca nu au neaparat nevoie de ele, aleg sa le ia acasa pentru a simti din nou sentimentul de a fi in vacanta.

3. Baterii
Unii dintre clientii prinsi cu bateriile in buzunar au justificat gestul printr-o eroare. Ei au spus ca au imprumutat bateriile de la telecomanda, deoarece aveau nevoie pentru unul dintre obiectele personale, dar, ulterior, au uitat sa le inapoieze. Ceea ce e si mai bizar e ca, in unele situatii, hotii au luat telecomanda cu totul, probabil pe post de suvenir, pentru ca e greu de crezut ca ar fi fost potrivita pentru televizorul de acasa, sustin managerii hotelurilor pagubite.

4. Umerase
Nici umerasele nu raman in camerele de hotel prea multa vreme. Ele reprezinta o atractie pentru clientii care apreciaza astfel de „suvenire“. Potrivit hotelierilor, umerasele din lemn sunt cele mai furate din camerele de hotel. Acestea incap cu usurinta in majoritatea bagajelor si sunt sustrase si pentru ca in multe dintre magazine pretul lor este unul ridicat.

5. Tacamuri si vesela
Micul dejun inclus in pachetul de servicii nu inseamna ca poti pleca acasa cu tacamurile si vesela pe care le folosesti in restaurantul hotelului. Studiile arata ca furculitele, cutitele si lingurile pentru supa se numara printre obiectele care ajung cel mai frecvent in bagajele oaspetilor hotelurilor. De exemplu, 18% dintre turistii britanici au recunoscut ca au plecat de multe ori acasa cu aceste lucruri, fara sa fi platit pentru ele.

Bautura din minibar, perne, perdele, draperii si halate de baie se numara, de asemenea, printre obiectele pe care clientii hotelurilor aleg sa le ia cu ei acasa, dupa terminarea sejurului.

Sursa foto: Dragon Images/ Shutterstock


746

Ghiduri turistice
Evenimente
foto Roma vazuta cu gust
Evenimentul "Roma vazuta cu gust" reprezinta o initiativa speciala a Primariei, care pe tot parcursu..
Franta  |  Romania  |  Malta  |  Spania  |  Italia  |  Cehia  | 
Stiai ca?
Elvetia este o tara aflata integral in muntii Alpi. Localizarea ei geografica i-a dat denumirea si de tara alpina.... Inima unei balene albastre bate doar de noua ori pe minut?...
Dictionar turistic
Cazare - Servicii oferite de hoteluri si pensiuni prin care se asigura turistilor posibilitatea de odihna pe timpul noptii, contra unei sume de bani.
7 recomandari