Autostrada peste mari, Florida
Autostrada peste mari (Overseas Highway) sare din insula in insula, peste 42 poduri, la sud de golful Florida. Autostrada a fost construita in 1938, dupa ce fosta cale ferata a fost distrusa de un uragan. Autostrada este, in mare parte, construita, peste mare, iar traversarea ei dureaza 4 ore, iar peisajul este spectaculos.
Iroha-zaka, Japonia
Iroha-zaka este un drum serpuit din Japonia care conecteaza orasele Nikko si Oku-Nikko. Drumul are 48 curbe si fiecare colt are o litera din alfabetul japonez antic. Iroha-zaka este format din 2 drumuri, unul care urca si altul care coboara, ambele cu 48 de curbe si 48 de litere din alfabetul japonez antic.
Drumul Atlantic, Norvegia
Drumul Atlantic a fost votat ca cea mai importanta constructie norvegiana a secolului, se intinde pe 8 km si face legatura intre orasele Molde si Kristiansund. Drumul se ridica deasupra unor suprafete accidentale si zgrunturoase si este spectaculos pentru ca se aseamana cu valurile marii.
Drumul Yungas de Nord, Bolivia
Drumul Yungas de Nord este un drum de 70 km care face legatura intre La Paz si Coroico, prin Anzii Cordilieri. Localnicii il numesc “El Camino de la Muerta, iar in 1995 a fost numit cel mai periculos drum din lume. Drumul este faimos pentru serpentinele periculoase, fara tarapeti sau garduri de protectie. La fiecare 2 saptamani, aici are loc un accident fatal. In prezent, drumul nu mai este la fel de circulat, singurii care vin pe aici sunt cei care cauta adrenalina.
Trollstigen, Norvegia
Dupa fiorduri, Norvegia se mandreste cu Trollstigen, un drum impresionant, cu numeroase serpetentine periculoase. Localizat in regiunea Rauma, drumul este uimitor, privelistile sunt minunate, iar cascadele de pe marginea drumului sunt unice. In cel mai inalt punct al drumului, la 320 metri, se afla cascada Stigfossen, de unde veti ramane surpinsi de splendoarea peisajului.
Drumul prin tunel Guoliang, China
Drumul prin tunel Guoliang a fost construit de 13 sateni locali, in doar 5 ani. Drumul trece prin muntii Taihang, din provincia Hunan. Desi unii sateni si-au pierdut viata in timpul constructiei, in 1977, drumul a fost deschis traficului. Drumul, sculptat printre munti, are 1.200 m lungime, 5 m inaltime si 4 m latime. Cunoscut ca unul dintre cele mai periculoase drumuri din lume, Guoliang este o importanta piesa din turismul chinezesc.
Col de Turini, Franta
Col de Turini este o trecatoare situata in Alpii Francezi, la 2 km de nivelul marii. Drumul face parte din raliul de la Monte Carlo, unde masinile pot atinge viteze ametitoare. Cu privelisti fermecatoare, aici veti avea parte de una dintre cele mai provocatoare calatorii cu masina.
Drumul prin muntii Jebel Hafeet, Emiratele Arabe
Drumul prin muntii Jebel Hafeet se intinde pe o suprafata de 12 km, are 60 de serpentine care urca pana la 1.219 metri. Drumul escaladeaza muntii arabi, oferind o priveliste frumoasa asupra desertului. La capatul drumul, veti gasi o parcare, un hotel si palatul unuia dintre cei mai bogati seici din Emiratele Arabe. Drumul este un mix excelent intre portiuni intinse si curbe fantastice.
Drumul Lysebotn, Norvegia
Drumul Lysebotn este considerat unul dintre cele mai frumoase drumuri din Europa, la capatul acestuia asteptandu-va unul dintre cele mai frumoase fiorduri din Norvegia. Drumul include 27 serpentine, un tunel de 1.1 km, calatorii simtindu-se ca intr-un rollercoaster.
Trecatoarea Stelvio, Italia
Trecatoarea Stelvio traverseaza Alpii italieni si face legatura intre orasele Valtellina, Merano si valea Adige. Aflat la 2.757 metri deasupra nivelului marii, trecatoarea Stelvio este unul dintre cele mai incitante drumuri europene, datorita pantelor abrupte si a celor 48 de serpentine.
Transfagarasan, Romania
Sursa foto
Transfagarasan este cel mai inalt si dramatic drum din Romania. Construit de fostul dictator Nicolae Ceausescu, intre anii 1970 – 1974, drumul conecteaza fostele regiuni istorice, Transilvania si Tara Romaneasca, si orasele Sibiu si Pitesti. In cel mai inalt punct al drumului, se afla Lacul Balea, un lac glaciar superb.
Sursa articol.