Cum iti cresti in fiecare zi nivelul de energie: cateva sfaturi care te vor pregati pentru urmatoarea escapada turistica

Infoturism.ro > TurisMALL > Atractii turistice >
Cont turist Cont agentie Cont hotel
TurisMALL
powered by

Cum iti cresti in fiecare zi nivelul de energie: cateva sfaturi care te vor pregati pentru urmatoarea escapada turistica


In ziua de astazi, oboseala cotidiana e principalul obstacol pe care trebuie sa-l depaseasca o persoana activa care trebuie sa imbine alergatura zilnica si un stil de viata mai alert.

Stresul si agitatia din timpul saptamanii pot fi remediate cu cateva zile de odihna in weekend, dar ce te faci daca esti printre acei oameni care prefera sa-si petreaca zilele libere calatorind, fie intr-un city-break, fie intr-un road trip decis in ultima clipa?

Solutia e sa-ti pastrezi tonusul si nivelul zilnic de energie la cote ridicate si poti face asta fara sa te antrenezi in fiecare zi ca pentru un maraton. Iata cateva lucruri care te vor ajuta sa-ti pastrezi cea mai buna conditie - si fizica, si psihica - in timpul saptamanii, pentru a fi pregatit de drum la finalul ei.

Fa o plimbare scurta in aer liber
Desi pare paradoxal, o plimbare in aer liber la momentul potrivit este una dintre primele si cele mai bune metode de a-ti creste nivelul de energie in mod natural. E ca la sala de forta: cu cat mergi mai mult, cu atat corpul tau se obisnuieste cu efortul si apatia te va cuprinde mai greu.

In plus, soarele si aerul proaspat - spre deosebire de atmosfera inchisa din birou - au un efect benefic pentru corpul tau, datorita vitaminei D pe care o obtii intr-un mod natural. Daca vrei sa imbini utilul cu placutul, poti sa-ti iei pranzul sau micul-dejun afara, pe o banca in parc. O alta idee buna este sa mergi mai mult pe jos dimineata (spre serviciu) sau seara (spre casa).

Prepara-ti o ceasca de cafea proaspata
Cafeaua este una dintre cele mai indragite bauturi de pe planeta, si pe buna dreptate: este ideala in acele dimineti in care ne trezim mai obositi decat ne-am culcat. Cu toate astea, cea de la automat e mai mereu de calitate inferioara, asa ca cel mai bun lucru pe care il poti face e sa-ti prepari acasa cafeaua, dupa toate regulile artei.

Asta inseamna inclusiv sa macini pe loc boabele de cafea. Daca alegi o cafetiera Philips cu rasnita incorporata, bautul acesteia se va transforma intr-un ritual numai bun pentru a incepe dimineata. Cu ocazia asta, poti incerca toate sortimentele, de la cafeaua Bourbon, la cafeaua columbiana: istoria cafelei poate fi o sursa de inspiratie care te va ajuta sa-ti schimbi perceptia despre aceasta bautura care nu e doar slaba, tare, indulcita sau neagra.

Odihneste-te o jumatate de ora la pranz
O ceasca de cafea iti poate incarca bateriile cu energie pentru cateva ore, dar nu poti bea ceasca dupa ceasca pe parcursul intregii zile. O repriza de somn de doar 30 de minute, daca e luata la momentul oportun, poate fi solutia ideala pentru organismul tau. Jumatatea aceea de ora e un repaus suficient si pentru minte, si pentru corp. Pentru ca nu vei apuca sa te adancesti in lumea viselor, nu iti va afecta programul obisnuit de somn din timpul noptii.

Pentru ca tot suntem la capitolul somn, nu uita ca cel de noapte este esential pentru organism, asa ca obisnuieste-te sa adormi in fiecare seara si sa te trezesti in fiecare dimineata la aceeasi ora. Potrivit specialistilor, corpul uman are nevoie de sapte-opt ore de somn pe timpul noptii, asa ca nu prelungi prea mult serile in fata televizorului, daca nu vrei sa resimti oboseala inca de a doua zi.

Alege o dieta bogata in magneziu
Magneziul este unul dintre mineralele cele mai importante pentru organismul nostru. E responsabil pentru sute de reactii chimice in corpul uman, iar deficitul poate duce, printre altele, la o stare de apatie si la oboseala. Asta se explica prin faptul ca organismul consuma mai multa energie atunci cand nu are suficient magneziu, iar cea mai buna sursa pe care o ai la dispozitie este alimentatia.

Potrivit specialistilor, cantitatea zilnica de magneziu pe care ar trebui sa o primeasca corpul uman (doza zilnica recomandata, daca vreti) este de 300 de miligrame de magneziu in cazul femeilor si de 350 de miligrame in cazul barbatilor. Cele mai bune alimente din acest punct de vedere sunt pestele, migdalele sau alunele si cerealele integrale.

La final, nu uita sa bei mai multa apa si sa reduci consumul de bauturi alcoolice, pentru ca nu fac decat sa te moleseasca si sa-ti consume energia, pe langa ca te deshidrateaza. În plus, daca vrei sa iti depasesti limitele organismului, nu se compara nimic cu un antrenament saptamanal sau doua la sala de sport. Sau, de ce nu, la alergare in parc.

Sursa foto: Shutterstock


382

Ghiduri turistice
Evenimente
foto Los Veranos de la Villa
Los Veranos de la Villa reprezinta un eveniment desfasurat anual la Madrid in perioada iunie – inc..
Malta  |  Germania  |  Belgia  |  Malaysia  |  Ungaria  |  Cehia  | 
Stiai ca?
Cel mai puternic muschi din corp e....limba...! ... Cel mai tanar laureat al premiului Nobel avea 25 de ani, iar cel mai batran 90 de ani, cand au primit premiile. SUA au cel mai mare numar de laureati ai premiului Nobel – 260, iar Franta detine cel ...
Dictionar turistic
Time-sharing contract - O familie formata dintr-un numar precizat de persoane (de ex. 4, 6, 7, 8) cumpara un apartament dintr-un hotel anumit pentru o perioada de 7 zile (denumita unitate de time-sharing) sau mai multe (14, 21, 28 zile etc.), avand dreptul de a-l folosi, in scop personal, de a-l ceda spre folosinta unor prieteni sau rude sau de a-l inchiria unor solicitatori. Implicarea contractuala a participantilor la acest tip de proprietate se face in cadrul unui club de vacanta, al carui membru trebuie sa devina si propietarul in time-sharing.
7 recomandari